Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Κίνηση Πλήθους! Μια ευγενική χορηγία για τους πεμπτοετείς...Ora!



Καθώς όπως μαθαίνουμε, μυηθήκατε στο Θωρηκτό Ποτέμκιν και αναζητάτε υλικό το οποίο όμως δεν μπορείτε να βρείτε στο μπλογκ μας (καθώς το μπλογκ δεν είχε δημιουργηθεί ακόμα)...ο δάσκαλος μου ζήτησε να δημοσιεύσω ένα από τα μειλ, που είχα στείλει τότε στην ομάδα μας, με αναφορές σε πολλά διαφορετικά βίντεο, και ένα βασικό ερώτημα που θα αποτελούσε τον πυρήνα μιας εργασίας με αφορμή τις σκηνές πλήθους.


Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν κατάφερα ποτέ να ολοκληρώσω την μελέτη μου και να την παρουσιάσω ...θα τα καταφέρω όμως κάποτε!

Καλή επιτυχία στην μελέτη σας!

Babett


22-01-09


Αγαπημένοι μου, σας αποστέλλω τα σχετικά με τα όσα σας έχω υποσχεθεί κάνοντας μια μικρή εισαγωγή γιαυτό που αποτελεί το σκεπτικό της εισήγησης-μελέτης που θέλω να ετοιμάσω. Όποιος επιθυμεί να συμμετάσχει είναι ευπρόσδεκτος...


Παρακολουθώντας την κίνηση των μαζών με τα πυκνώματα και τα αραιώματα καθώς και όλα τα στοιχεία που εντοπίσαμε και τα αναγνωρίσαμε ως εξαιρετικού επιπέδου αισθητικά γεγονότα, (βλ. Σκηνές από το Ποτέμκιν και το Νέφσκυ) , μια ιδέα άρχισε να τριβελίζει το μυαλό μου.

Θεωρώντας δεδομένο το ταλέντο την τεχνική και θεωρητική κατάρτιση του Αιζενστάιν νιώθω ότι θα πρέπει και κάποιος άλλος παράγοντας να μας διαφεύγει. Θεωρώ απίθανο ο Αιζενστάιν να έδωσε σαφείς οδηγίες σε έναν προς έναν τους ανθρώπους μετείχαν στις ομαδικές σκηνές όπως επίσης θεωρώ απίθανο μια σκηνή να επαναλήφθηκε πολλές φορές λόγω κόστους. Πιστεύω ότι έδωσε γενικές οδηγίες. Εκτός από την επιλογή της γωνίας λήψης, την χρήση του μοντάζ προς την κατεύθυνση που επιθυμούσε προκειμένου να οδηγήσει μια σκηνή προς το επιθυμητό αποτέλεσμα ο παράγοντας του ¨τυχαίου” θα πρέπει να έπαιξε σημαντικό ρόλο. Όταν ο δάσκαλος μας έδειξε το βίντεο με τα Φλαμίνγκος και η Μαρίνα την παρέβαλε με την σκηνή του Νέφσκυ ο παράγοντας του “τυχαίου” πήρε μια άλλη διάσταση.

Η αρχική μου ιδέα πήρε την μορφή συγκεκριμένου ερωτήματος. Kαι για να αποφύγω αντιπαραθέσεις του τύπου : Ο Αιζενστάιν σκηνοθέτησε επακριβώς την εκάστοτε ομαδική σκηνή διατυπώνω ως εξής το ερώτημά μου.

Έστω ότι οι σκηνές μεγάλου πλήθους του Ποτέμκιν βασίστηκαν σε τυχαίες πυκνώσεις και αραιώσεις ανθρώπινων σωμάτων εν κινήση, Άραγε, υπάρχει κάποιος φυσικός ή βιολογικός “νόμος” που καθορίζει την κίνηση ενός πλήθους ζωντανών οργανισμών σε μακροσκοπικό και σε μικροσκοπικό επίπεδο; Πως να κινούνται άραγε τα βακτήρια; Οι μύκητες; Τα κύτταρα;Τα ερυθρά αιμοσφαίρια; Τα αμινοξέα;

Και ποιά είναι η αναγκαιότητα που υποβάλλει με τέτοια κίνηση και όχι κάποια άλλη;


[Για να αποφύγουμε οποιαδήποτε μεταφυσική αναγωγή, υπενθυμίζω την εισήγηση της Θάλειας Καραφύλλη για την Fibonacci ακολουθία και τον χρυσό αριθμό. Είχαμε παρατηρήσει ότι τα φύλλα ενός φυτού φύονται σε έναν κορμό ακολουθώντας την Fibonacci ακολουθία ... εκεί η αναγκαιότητα οριζόταν από την ικανή δυνατότητα έκθεσης των φύλλων στην ηλιακή ακτινοβολία]. Όσοι δεν έχετε παρακολουθήσει την εισήγηση αυτή, δεν μένει παρά να αιτηθούμε την επανάληψή της, σε κάποιο από τα επόμενα ταξίδια της στην Αθήνα.


Το πρώτο στάδιο της έρευνας αυτής λοιπόν αφορά την αναζήτηση βίντεο.


Σας δίνω λοιπόν τα λινκς για τα βίντεο που βρήκα.

Υ.Γ. Μεταξύ μας, έχω την περίεργη αίσθηση ότι όλα αυτά με κάποιον τρόπο συνδέονται με τους Κιρκαδικούς ρυθμούς.


Αποσύνθεση πορτοκαλιού – κίνηση μύκητα : http://www.youtube.com/watch?v=zhQLfEAs31g

αποσύνθεση μήλου- κίνηση μύκητα : http://www.youtube.com/watch?v=LLvAK_vfUuw&feature=related

κίνηση μυκητών – ανάπτυξη μανιταριών:

http://www.youtube.com/watch?v=puDkLFcCZyI&feature=related

βακτήρια-κίνηση μέσω της αναπαραγωγής : http://www.youtube.com/watch?v=gEwzDydciWc&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=eqrtNef7w38&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=gEwzDydciWc&NR=1

ανάλυση αίματος- κίνηση ερυθρών αιμοσφαιρίων : http://www.youtube.com/watch?v=V7CPDaE2l-I&NR=1

κίνηση κυττάρων: http://www.youtube.com/watch?v=g-SYQ4U_FaE&NR=1

κίνηση λευκών αιμοσφαιρίων επί συναγερμού εισβολής βακτηρίων.Σε αυτό το βίντεο κατάλαβα επιτέλους γιατί τα λευκά αιμοσφαίρια έχουν διαφορετικό σχήμα από το ερυθρά και πως η αναγκαιότητα καθορίζει την μορφή...τι εργονομικός σχεδιασμός!!!

: http://www.youtube.com/watch?v=JnlULOjUhSQ

Σύνθεση πρωτεϊνης από αλυσίδα RNA - κίνηση αμινοξέων – χορός -αναπαράσταση χίππηδων!!! Εδώ θα κάνω μια διευκρίνηση. Σε κάθε περίπτωση προσπάθησα να βρω βίντεο που είχαν προκύψει απευθείας από παρατήρηση σε μικροσκόπιο. Οποιαδήποτε αναπαράσταση σε 3d animation, εμπεριείχε το στοιχείο της συμμετρίας και της “παγωμένης” κίνησης. Για τις πρωτείνες δεν βρήκα τέτοιο απευθείας βίντεο, βρήκα όμως την αναπαράσταση από ανθρώπους με την μορφή χορού. Καθώς δεν ήταν βήμα προς βήμα χορογραφημένο εμπεριείχε κατά πολύ το στοιχείο που αναζητούσα...Ελεύθερη κίνηση μαζών, επί μιας βασικής οδηγίας, (κάποια σημεία από το βίντεο αυτό έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον : http://www.youtube.com/watch?v=Nmqhdozuf7Y&feature=related

ντοκιμαντέρ για τα κύτταρα: http://www.youtube.com/watch?v=zufaN_aetZI&feature=related


Και για όποιον ενδιαφέρεται να μεταφέρει την έρευνα από την έμβια στην άβια ύλη....


ΚΙΝΗΣΗ ΥΛΗΣ

Brownian motion : http://www.youtube.com/watch?v=znGTevIPKHE&feature=related

Τόσο στη Φυσική όσο και περισσότερο στη Χημεία κίνηση Μπράουν καλείται η τυχαία κίνηση στερεών σωματιδίων μέσα σε ένα υγρό ή αέριο.”



Babett


5 σχόλια:

  1. Επανάληψη, μήτηρ πάσης μαθήσεως. Μπαμπέτ είσαι απίστευτη!

    Βαντ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπαμπέτ, είναι μόνο μία.....
    (βλέπε και τα σχετικά του Μπόμπο)

    ευχαριστούμε Μπαμπέτ

    ο δάσκαλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπαμπετ , σ ευχαριστουμε πολυ ...!!!
    Και μιλω, εκ μερους ολου του Ορα ( διοτι το χουν δυσκολο το pc δυστυχως.. )
    Μου βγηκαν τα ματακια να δω ολες τις παραπομπες σου, αλλα πηρα μια μεγαλη γευση .
    Τωρα αν παρακαλουσα και τους υπολοιπους να αναρτησουν και τις δικιες τους εργασιες θαταν .. θρασσος..?
    ευχαριστω οπως και να χει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παρακαλώ Ora!
    Ελπίζω να σας φάνηκε χρήσιμη η ανάρτηση.
    όσον αφορά τις εργασίες των υπολοίπων, αν αναφέρεσαι σε παρόμοιου τύπου εργασία, δεν θυμάμαι να έχει υπάρξει άλλος που να έχει ασχοληθεί με αυτό το θέμα. Εικαστικώς όμως, όλοι έφεραν εργασίες και προέκυψαν και πίνακες. Κάποια έργα (του Θοδωρή) μπορείτε να τα δείτε αναρτημένα στον χώρο του μαθήματος.
    Κάποια άλλα, μπορείτε να τα βρείτε στο μπλογκ στις εξής αναρτήσεις:

    Στελλα Πυλαρινου : http://anteportass.blogspot.com/2009/04/blog-post_21.html
    Babett: http://anteportass.blogspot.com/2009/09/blog-post_24.html
    Βανταράκη: http://anteportass.blogspot.com/2009/09/blog-post_21.html
    Κάποιες άλλες προφανώς δεν έχουν αναρτηθεί, και κάποιες τέλος, ανήκουν σε μέλη που βρίσκονται πλεον εκτός ομάδας.
    Ελπίζω τα έργα που θα παρουσιάσετε στο μάθημα να είναι εξίσου θρασύτατα πανέμορφα όσο και η -ευγενεστάτη συνάμα -παράκλισή σας!
    Babett

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Babett σε ευχαριστούμε, εκ νέου, για τις πληροφορίες που μας διέθεσες!

    Με ευγενεστάτους χαιρετισμούς

    0ra

    ΑπάντησηΔιαγραφή