Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2009

Δοκιμαστικό-2

Αυτή ειναι αληθινή αίτηση!
Επίσης προσπάθεια ανάρτησης εικόνας καί κειμένου μαζί. 2 σέ 1.
Επίσης, έμμεση δήλωση οτι δέν μπορώ να ζωγραφίσω. Μπλογκάρισα!
ΛΗΤΑ ΓΕΩ.

Και τώρα η φωτό..ελπιζω!

Δοκιμαστικό

Δέν ξέρω αν θα σταλεί. Είμαι...μικρή..χμ! και άμαθη!
Πάντως περισσότερη τέχνη βλέπω σ`αυτή τή φωτογραφία
παρά στό έκτρωμα της καλλιτέχνιδος.
Μά δέν ειναι εντελώς surreal?
ΛΗΤΑ ΓΕΩ. καί αν τά κατάφερα..ΝΑΙ! ΝΑΙ! SUCCESS!
Η πρώτη μου ανάρτηση!

ΝΟΣΗΡΟΣ ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ Ή ΤΙ ΑΛΛΟ;

Η περίπτωση Orlan


Η Orlan είναι μία γνωστή Γαλλίδα καλλιτέχνιδα που με τη βοήθεια της πλαστικής χειρουργικής μεταμορφώνει κατά καιρούς το πρόσωπό της με τρόπο που έρχεται σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ιδεώδη της συμμετρίας και της ομορφιάς. Στην προσπάθειά της να αναπαράγει τα κριτήρια ομορφιάς που επικρατούν σε διαφορετικές κουλτούρες και σε διαφορετικές ιστορικές στιγμές, η καλλιτέχνιδα προκαλεί όχι μόνο τα επικρατέστερα πρότυπα ομορφιάς των Δυτικών κοινωνιών, αλλά και την ιδέα μας για το τι θα πει 'κανονικό' και 'φυσιολογικό'. Μιμούμενη, για παράδειγμα, προ-Κολομβιανά αγαλματίδια με χαρακτηριστικές παραμορφώσεις κι εξογκώματα στο κρανίο, αποσκοπεί στο να προκαλέσει τις αντιδράσεις ενός κοινού που έχει μάθει να θεωρεί το γυναικείο πρόσωπο ως το απόλυτο έμβλημα της ομορφιάς.

Το καλλιτεχνικό όραμα που υλοποίησε η Orlan ήταν να υποβληθεί σε μία σειρά από επώδυνες κι επικίνδυνες χειρουργικές επεμβάσεις που άλλαξαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου της, παρουσία κοινού. Με τον τρόπο αυτό μετέτρεψε τον εαυτό της σε 'έργο τέχνης', και την όλη διαδικασία σε ένα σοκαριστικό θέαμα που συνήθως λαμβάνει χώρα στην αίθουσα κάποιας γκαλερί ή πολιτιστικού κέντρου όπως το Πομπιντού.

Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των κριτικών αποδέχεται ότι αυτό που κάνει είναι όντως τέχνη, η επίθεση που έχει δεχτεί η Orlan από κοινωνικούς επιστήμονες και θεωρητικούς του φεμινισμού είναι έντονη. Ποιά είναι η διαφορά της Orlan από τους ΄εθισμένους' της πλαστικής χειρουργικής -ρωτάνε οι πρώτοι- που η εμμονή τους με την εμφάνιση και οι ανασφάλειές τους, τους οδηγούν κάθε λίγα χρόνια στο χειρουργικό τραπέζι; Ποιά είναι η διαφορά της από μία γυναίκα που εργάζεται στη βιομηχανία του σεξ -προσθέτουν οι φεμινίστριες- που εκμεταλλεύεται, εκθέτει και χρησιμοποιεί το σώμα της προκειμένου να εξασφαλίσει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού και να αυξήσει το λογαριασμό της στην τράπεζα;

Τα videos και οι φωτογραφίες με την διαδικασία μεταμόρφωσης της Orlan, δηλαδή με την διαδικασία της εκάστοτε εγχείρησης στην οποία υποβάλει το πρόσωπο και το κορμί της, ακριβοπληρώνονται από τους funs του είδους, αλλά όχι τόσο όσο τα κομμάτια από το δέρμα της καλλιτέχνιδος που αφαιρέθηκε κατά τη διάρκεια των πλαστικών επεμβάσεων και τα οποία πωλούνται μετά το πέρας της διαδικασίας στο κοινό που παρακολούθησε το... καλλιτεχνικό γεγονός.
Είναι δύσκολο να μην αναρωτηθεί κανείς αν αυτό που κάνει η Orlan είναι τέχνη. Eίναι επίσης δύσκολο να μην αναρωτηθεί αν η Orlan είναι μία εμπνευσμένη, πρωτοπόρα καλλιτέχνιδα που έχει το θάρρος να παραβιάζει τα υπάρχοντα όρια της τέχνης, ή μία διαταραγμένη προσωπικότητα που υποβάλει τον εαυτό της σε σαδιστικά μαρτύρια και παιχνίδια με σκοπό την απόκτηση φήμης και χρημάτων. Συνακόλουθα, αν το να εκθέτει, να τεμαχίζει, να σημαδεύει, να παραμορφώνει, να ξεπουλάει κανείς το γυναικείο σώμα, ακόμα κι αν πρόκειται για το δικό του, είναι αποδεκτό στο χώρο της τέχνης κι αν ανταμείβεται πλουσιοπάροχα από μία ελίτ ειδικών, τότε ποιά είναι η διαφορά της Orlan από οποιαδήποτε διάσημη πορνοστάρ που έχοντας υποβάλει το κορμί της σε δεκάδες αισθητικές επεμβάσεις, βγάζει το ψωμί της εκθέτοντάς το στον κινηματογράφο ή στο κοινό ενός στρίπινγκ κλάμπ;

Τελικά το ερώτημα είναι τι είναι πραγματικά προοδευτικό, και τι άκρως συντηρητικό, με την έννοια ότι αναπαράγει φαλλοκρατικά πρότυπα, ακόμη κι αν προβάλλεται με την επίφαση του αισθητικού ριζοσπαστισμού.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ EVA STAMOU BLOGSPOT.COM
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ANTE PORTAS , BABETT