Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2009

ΝΟΣΗΡΟΣ ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ Ή ΤΙ ΑΛΛΟ;

Η περίπτωση Orlan


Η Orlan είναι μία γνωστή Γαλλίδα καλλιτέχνιδα που με τη βοήθεια της πλαστικής χειρουργικής μεταμορφώνει κατά καιρούς το πρόσωπό της με τρόπο που έρχεται σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ιδεώδη της συμμετρίας και της ομορφιάς. Στην προσπάθειά της να αναπαράγει τα κριτήρια ομορφιάς που επικρατούν σε διαφορετικές κουλτούρες και σε διαφορετικές ιστορικές στιγμές, η καλλιτέχνιδα προκαλεί όχι μόνο τα επικρατέστερα πρότυπα ομορφιάς των Δυτικών κοινωνιών, αλλά και την ιδέα μας για το τι θα πει 'κανονικό' και 'φυσιολογικό'. Μιμούμενη, για παράδειγμα, προ-Κολομβιανά αγαλματίδια με χαρακτηριστικές παραμορφώσεις κι εξογκώματα στο κρανίο, αποσκοπεί στο να προκαλέσει τις αντιδράσεις ενός κοινού που έχει μάθει να θεωρεί το γυναικείο πρόσωπο ως το απόλυτο έμβλημα της ομορφιάς.

Το καλλιτεχνικό όραμα που υλοποίησε η Orlan ήταν να υποβληθεί σε μία σειρά από επώδυνες κι επικίνδυνες χειρουργικές επεμβάσεις που άλλαξαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου της, παρουσία κοινού. Με τον τρόπο αυτό μετέτρεψε τον εαυτό της σε 'έργο τέχνης', και την όλη διαδικασία σε ένα σοκαριστικό θέαμα που συνήθως λαμβάνει χώρα στην αίθουσα κάποιας γκαλερί ή πολιτιστικού κέντρου όπως το Πομπιντού.

Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των κριτικών αποδέχεται ότι αυτό που κάνει είναι όντως τέχνη, η επίθεση που έχει δεχτεί η Orlan από κοινωνικούς επιστήμονες και θεωρητικούς του φεμινισμού είναι έντονη. Ποιά είναι η διαφορά της Orlan από τους ΄εθισμένους' της πλαστικής χειρουργικής -ρωτάνε οι πρώτοι- που η εμμονή τους με την εμφάνιση και οι ανασφάλειές τους, τους οδηγούν κάθε λίγα χρόνια στο χειρουργικό τραπέζι; Ποιά είναι η διαφορά της από μία γυναίκα που εργάζεται στη βιομηχανία του σεξ -προσθέτουν οι φεμινίστριες- που εκμεταλλεύεται, εκθέτει και χρησιμοποιεί το σώμα της προκειμένου να εξασφαλίσει την προσοχή του φιλοθεάμονος κοινού και να αυξήσει το λογαριασμό της στην τράπεζα;

Τα videos και οι φωτογραφίες με την διαδικασία μεταμόρφωσης της Orlan, δηλαδή με την διαδικασία της εκάστοτε εγχείρησης στην οποία υποβάλει το πρόσωπο και το κορμί της, ακριβοπληρώνονται από τους funs του είδους, αλλά όχι τόσο όσο τα κομμάτια από το δέρμα της καλλιτέχνιδος που αφαιρέθηκε κατά τη διάρκεια των πλαστικών επεμβάσεων και τα οποία πωλούνται μετά το πέρας της διαδικασίας στο κοινό που παρακολούθησε το... καλλιτεχνικό γεγονός.
Είναι δύσκολο να μην αναρωτηθεί κανείς αν αυτό που κάνει η Orlan είναι τέχνη. Eίναι επίσης δύσκολο να μην αναρωτηθεί αν η Orlan είναι μία εμπνευσμένη, πρωτοπόρα καλλιτέχνιδα που έχει το θάρρος να παραβιάζει τα υπάρχοντα όρια της τέχνης, ή μία διαταραγμένη προσωπικότητα που υποβάλει τον εαυτό της σε σαδιστικά μαρτύρια και παιχνίδια με σκοπό την απόκτηση φήμης και χρημάτων. Συνακόλουθα, αν το να εκθέτει, να τεμαχίζει, να σημαδεύει, να παραμορφώνει, να ξεπουλάει κανείς το γυναικείο σώμα, ακόμα κι αν πρόκειται για το δικό του, είναι αποδεκτό στο χώρο της τέχνης κι αν ανταμείβεται πλουσιοπάροχα από μία ελίτ ειδικών, τότε ποιά είναι η διαφορά της Orlan από οποιαδήποτε διάσημη πορνοστάρ που έχοντας υποβάλει το κορμί της σε δεκάδες αισθητικές επεμβάσεις, βγάζει το ψωμί της εκθέτοντάς το στον κινηματογράφο ή στο κοινό ενός στρίπινγκ κλάμπ;

Τελικά το ερώτημα είναι τι είναι πραγματικά προοδευτικό, και τι άκρως συντηρητικό, με την έννοια ότι αναπαράγει φαλλοκρατικά πρότυπα, ακόμη κι αν προβάλλεται με την επίφαση του αισθητικού ριζοσπαστισμού.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ EVA STAMOU BLOGSPOT.COM
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ANTE PORTAS , BABETT

15 σχόλια:

  1. Επεσα επάνω του και δεν πίστευα στα μάτια μου...σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να είναι αναρτημένη αυτή η νοσηρότητα στο μπλογκ μας, (αναφέρομαι στις φωτογραφίες της ¨καλλιτέχνδιος¨ωστόσο είναι ο μόνος τρόπος να την μοιραστώ μαζί σας. Αν έχετε να κάνετε σχόλιο ... παρακαλώ να το κάνετε και υπόσχομαι σύντομα να κατεβάσω την ανάρτηση ή τουλάχιστον τις φρικιαστικές φωτογραφίες.
    Σημείωση: σύμφωνα με το άρθρο, η πλειοψηφία των κριτικών τέχνης, συμφωνούν πως αυτό που κάνει η μανδάμ αυτή είναι τέχνη!!!!
    Εσείς τι πιστεύετε;
    Σας ασπάζομαι
    Η Μπαμπέτ σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Xμμμ...λαμβάνοντας υπόψιν ότι στη Βόρεια Ευρώπη η προσθετική, το piercing και το τατουάζ χρησιμοποιούνται πλέον ευρέως προκειμένου να μεταλλαχθεί το ανθρώπινο σώμα και να ομοιάζει π.χ. σε cyborg, σε σαύρα, σε οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς (υπάρχει άνθρωπος που έχει γίνει πράσινος με τατού, έχει κάνει διχαλωτή τη γλώσσα του και έχει βάλει πτερύγια για να μοιάζει με σαύρα)η κυρία απλώς βγάζει λεφτά από τη διαταραχή της.
    Ο κύριος που προανέφερα επίσης έχει γίνει διάσημος εμφανίζεται σε εκπομπές στην τηλεόραση, απλώς δεν του έκοψε ή δεν είχε το κατάλληλο background να το πουλήσει ως κολομβιανό αγαλματίδιο και αμφισβήτηση αισθητικού προτύπου.

    Ακου Τέχνη... χαχαχαχα

    Αβάδιστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυσκολέυομαι παντα να καταλήξω στο αν μια μοντερνιά ειναι τέχνη. Αλλά το προσφατο κριτηριο που εθεσε ο Δασκαλος, αναζητήστε την πρωτοτυπία στην αλήθεια, ισως να μας φωτίσει επί του ερωτήματος. Ψυχραιμα λοιπόν μπορουμε ναπουμε ότι είναι όντως πρωτότυπο. Αρα μενει να βρουμε ποια ειναι η αλήθεια του "εργου".
    Μπορω να έχω τη βοήθεια του κοινου παρακαλώ?
    Από μονος μου να το σκεφτω μου ερχεται εμετός!

    ΧΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρήστο Χρήστο... δεν υπάρχει καμία πρωτοτυπία. Το έχουν κάνει δεκάδες άτομα. Εχει στηθεί ολόκληρη βιομηχανία στη Β. Ευρώπη κυρίως.
    Απλώς η μαντάμ το πούλησε ως αμφισβήτηση του κυρίαρχου προτύπου ομορφιάς.

    Check τα URL που υπάρχουν από κάτω και θα καταλάβεις την ανυπαρξία πρωτοτυπίας και ίσως χάσεις και τη βεβαιότητα της ψυχραιμίας σου.

    http://www.wired.com/culture/lifestyle/news/2006/03/70322

    http://www.fazeteen.com/winter2001/implants.htm

    http://bethei.blogspot.com/2007/09/in-pics-crazy-body-implants.html

    Η γνωστή αβάδιστη googl-ο-μηχανή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μιας και έθιξες την πρωτοτυπία Χρήστο:
    Κλειτοριδεκτομές και περιτομές ετών χιλλίων...(με την επίκληση της αισθητικής ως προκάλειμα σε κάποιες περιπτώσεις).
    Παραμορφώσεις των κάτω άκρων για να ανταποκρίνονται στα αισθητικά πρότυπα της Κινέζικης Αυλής, καθως επίσης και εγκλεισμός μικρών παιδιών που αναγκάζονται να μεγαλώσουν μέσα σε πιθάρια για να πάρει το σώμα τους το σχήμα τους, προς τέρψιν των αυτοκρατόρων...ετών χιλλίων.
    Παραμορφώσεις σε χείλη αυτιά και λαιμούς (αφρικανικής αισθητικής προσέγγιση). Δημιουργία σχεδίων στο ανθρώπινο σωμα (ουλές που μένουν από το κόψιμο της σάρκας)...... και πολλά άλλα, ετών χιλλίων επίσης, αλλά πάντα μέσα σε ένα τελετουργικό πλαίσιο και υπό την συνθήκη κάποιας αναγκαιότητας. Ουδείς τόλμησε ποτέ να το αποκαλέσει τέχνη, πόσο μάλλον να το θαυμάσει ως τέτοιο!!! Τελετουργκικό μύησης αποτελούσαν να πάρει..!
    Από τον ακρωτηριασμό φαλλών στις τελετές της Αστάρτης στην Αρχαία Βαβυλώνα, και την αποκοπή των όρχεων για την δημιουργία ευνούχων στην Οθωμανική και όχι μόνο Αυτοκρατορία αλλά και την πλαστική χειρουργική των ημερών μας, το ανθρώπινο σώμα έχει υποστεί ακρωτηριασμούς και παραμορφώσεις και επεμβάσεις.
    Αλλά όλα αυτά τα περιγράφουμε κουνώντας συγκαταβατικά το κεφάλι...με κριτική στάση ίσως και με κάποια φρίκη!
    Ποιός νοσηρός νους θα σκεφτόταν να πουλήσει τεμάχιο ανθρώπινου δέρματος ως καλλιτεχνικό προιόν και ποιός νοσηρός πολιτισμός θα αποδεχόταν ως έκθεμα επ' αμοιβή το ανθρώπινο σώμα (νεκρό η ζωντανό) τεμαχισμένο ή επί τω τεμαχισμό του, ως καλλιτεχνικό "προϊόν" το οποίο προκαλεί την ελάχιστη αισθητική απόλαυση ! Ποιό πρόσχημα ιδεολογικό ή εμπορικό, επ' αυτού, μπορεί να σταθεί έστω και μερικά δευτερόλεπτα χωρίς να καταρρεύσει από μόνο του από το βάρος της βαρβαρότητας που το καθορίζει?
    Δίνουμε και πάλι τροφή στον "κανίβαλλο" που μας πήρε χιλλιάδες χρόνια να δαμάσουμε!
    Ο "τένοντας στην φορμόλη" που με καμάρι διατηρείς σε περίοπτη θέση στο σαλόνι σου είναι έργο τέχνης? Αν ναι, ξέρω τι θα κάνω με την σκουλικοειδή μου απόφυση! Και ξέρω τι θα κάνω και με το κουφάρι μου..."Να μην καεί, να μην ταφεί, να μπει στην σιλικόνη και να εκτεθεί έξω από το πατρικό μου...ως ύστατη προσφορά στον πολιτισμό (κατόπιν λιποαναροφήσεως παρακαλώ) !!!" θα γράψω στην διαθήκη μου!
    Η λεπτή γραμμή- που με κόπο κατορθώσαμε μετά από χιλλιάδες χρόνια πολιτισμού να χαράξουμε- προκειμένου να ξεχωρίσουμε εαυτούς από τα κτήνη, παραβιάζεται καθημερινά και μάλιστα στο όνομα της τέχνης...στο όνομα του πολιτισμού! Δεν γυρίζουμε πίσω, επιστρέφουμε στο μηδέν μάγκες!
    Μπαμπέτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαλλον δεν καταλαβατε το πνευμα μου και με πηρατε απο τα μουτρα!! Προσπαθησα να ξεκινησω απο την θεωρητική υποθεση, για να δωθεί εστω η αμφιβολία υπερ αυτων των εξεμεσματων, οτι εστω οτι ειαι τεχνη. Δια της αντιστρόφου επαγωγικής. Ε μου πειρε μονο 8 σειρες (με την εκκληση μου στο κοινο συμπεριλαμβανομενης) για να ξεράσω.
    ΧΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α! και ποιος ο λόγος να το κάνεις αυτό?

    Αβάδιστη που σε πήρε από τα μούτρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελα μωρέ Χρήστο μην το παίρνεις προσωπικά, απλώς προσπάθησα να προχωρήσω στη διάγνωση του "ιού" που ταλαιπωρεί το πεπτικό σου σύστημα εδώ και 14 γραμμές (συμπεριλαμβανομένης και της έκκλησής σου στο κοινό)!!!
    Επιτέλους μπορώ να το πω και δημόσια: Αφού το ξέρεις ότι σε αγαπάμε βρε "κουτό"!!!
    Μπαμπέτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όλα πωλούνται, τα πάντα...και για να πουληθούν πρέπει να έχουν το κατάλληλο περιτύλιγμα για τους πελάτες τους. Οι άνθρωποι ανέκαθεν πουλούσαν το σώμα τους και το χρησιμοποιούσαν εννίοτε ως μέσο επιβίωσης, ποτέ ως τώρα όμως δεν παρουσίασαν αυτή την πώληση ως τέχνη. Η απόλυτη διαστροφή στην εποχή μας είναι ότι όλες οι διαστροφές παρουσιάζονται ως τέχνη από κάποιον μετά βεβαιότητας διεστραμμένο καλλιτέχνη και υπάρχουν κάποιοι που το δέχονται ή το εκμεταλεύονται... δεν ξέρω. Η Orlan λοιπόν, είναι μία άρρωστη γυναίκα που υποβάλλει το σώμα της σε τόσα βάσανα μόνο και μόνο για να έχει μία ταυτότητα που σύμφωνα με το άρρωστο μυαλό της είναι μία ταυτότητα ξεχωριστή. Τουλάχιστον μία οποιαδήποτε άλλη γυναίκα που μπαίνει στη διαδικασία αλλεπάλληλων πλαστικών επεμβάσεων δεν λέω βεβαίως πως δεν είναι άρρωστη αλλά τουλάχιστον δεν αναγορεύει τις πράξεις της σε τέχνη, τουλάχιστον όχι άμεσα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εποχή μας όσον αφορά την τέχνη είναι ότι οι άνθρωποι που ασχολούνται η εικάζουν ότι ασχολούνται με την τέχνη δεν ξέρουν ή δεν τους ενδιαφέρει να ξέρουν τι είναι τέχνη.

    vant

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. http://www.bmezine.com/index.html

    δείτε παρακαλώ και το παραπάνω λινκ εις επίρρωσιν της τοποθέτησης της Σοφίας και της Μπαμπέτ.

    αλήθεια,αν η Ορλάν είναι μια άρρωστη γυναίκα, όσοι αγοράζουν τα τεμάχια του δέρματός της τί είναι, φιλότεχνοι;!
    και σε τί διαφέρουν οι εν λόγω κύριοι από τους ναζί που κατασκεύαζαν αμπαζούρ από ανθρώπινο δέρμα, γιατί αυτό διέθετε τις επιθυμητές, ιδανικές ιδιότητες για την χρήση;
    κανιβαλισμός είναι αποκλειστικά η βρώση ομοειδών ή τελικά η προκειμένη περίπτωση καθώς και εκείνη της έκθεσης με τα ανθρώπινα μέλη τα παρασκευασμένα από ζύμη, αλλά και η τρέχουσα έκθεση στην τεχνόπολη με τα συντηρημένα πτώματα-με συγχωρείτε bodies ήθελα να πω- αποτελούν την σύγχρονη έκφραση μιας τέτοιας κτηνωδίας;
    κι αν κάποτε, ο κανιβαλισμός είχε μεταξύ άλλων τον συμβολισμό της μετάβασης της ισχύος του αντιπάλου(βλ. πρωτόγονους πολεμιστές που τρώνε τα γεννητικά όργανα των αντιπάλων τους ή το μυαλό τους, ή θυμηθείτε τους βίκινγκς που έπιναν κρασί από τα κρανία των ηττημένων κτλ. κτλ)ποιού είδους λειτουργία ωθεί τους σύγχρονους "φιλότεχνους" όχι μόνο να μην κατακεραυνώνουν αυτή την νοσηρότητα αλλά και να της περιποιούν τιμές και να την προβάλλουν;

    υπάρχει όριο στην αναζήτηση της πρωτοτυπίας;

    με αφορμή δε την έκθεση με τα πτώματα, τί γίνεται με την αντιμετώπιση του πολιτισμού μας προς τον νεκρό;
    το κάποτε ύψιστο ταμπού- από όποιον μηχανισμό κι αν προέκυψε- του σεβασμού προς τους νεκρούς μας, φαίνεται να καταρρίπτεται τόσο πιο έντονα και απροκάλυπτα όσο αυξάνει και η απόσταση από τον ίδιο τον θάνατο.
    προφυλάσσουμε τα τέκνα μας από τις εξόδιες τελετές-τα πηγαίνουμε όμως να δουν μια έκθεση με ταριχευμένους κινέζους καταδίκους.
    δεν ξενυχτάμε τους νεκρούς μας στο σπίτι- δεν πλένουμε και δεν ντύνουμε εμείς τα κουφάρια τους.τους βλέπουμε όμως στημένους να παίζουν τένις και συνετιζόμαστε δήθεν χαζεύοντας έναν σάπιο πνεύμονα καπνιστή σε αντιπαράθεση προς άλλον, πρώην υγιή.
    κι όσο αποφεύγουμε τον θάνατο, τόσο τον γελοιοποιούμε.
    με ποιά φόντα αλήθεια και ποιά οχύρωση, ποιοί, εμείς οι σύγχρονοι πενθούντες με τα λεξοτανίλ στην τσέπη για να αντέξουμε τον πόνο - να συγκαλύψουμε θα έλεγε ο Αριές..

    και πάλι, πως γίνεται οι νεκροί να φοβούνται τον θάνατο;
    γιατί και η Ορλάν, οι πελάτες της, οι κριτικοί που την συντηρούν, οι επισκέπτες της έκθεσης στην τεχνόπολη που βγαίνουν και ψάχνουν πού θα πάνε να φάνε, ο μουγγός όχλος που χάσκει στο τέλμα της ευκολίας του και απολύει το μέτρο,όλοι όσοι χαυνώνονται και τελευτούν ζώντες, όλοι αυτοί, το γνωρίζουν ή όχι ΝΕΚΡΟΙ ΕΙΝΑΙ..

    Μαρίνα Θήτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαιρομαι αν μη τι αλλο που πηρε τετοια διασταση η παραθεση των αποψεων.

    Δεν υπαρχει περίπτωση να παω να δω την εκθεση των πτωμάτων. Εχω την αίσθηση ότι τον ουρητήρα του Marcel Duchamp, τα πραγματα παρεξηγήθηκαν, ή μαλλον καλυτερα, καποιοι παρεξήγησαν τα πράγματα με αποτελεσμα η τεχνη να σερνεται στα τενάγη του κυνηγιού της πρωτοτυπίας για την πρωτοτυπία. Και το κακό ειναι ότι όποιος τολμήσει να αμφισβητίσει τη μαλακία που τους δερνει βαφτίζεται ασχετος ή αναχρονιστικός.
    Ειμαι επίσης βέβαιος ότι τα δυσνόητα κείμενα, τα ασύντακτα, τα σαν στριμμενα άντερα, που ταχα μου και καλα παρουσιαζονται σαν κριτικές τέχνης, ένα μονο σκοπό εξυπηρετουν: ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤό!!! :¨ετσι τον ψήνουν να αισθανεται ασχετος και να μην μπορεί να διατυπωσει το προφανες που συνηθως θα ειναι η εκφραση:"Σιγά τη Μαλακία που την βαφτίσανε τεχνη". Σοφά λοιπόν, ολα αυτα τα λαμόγια, αρλουμπίζουν ακαταλαβίστικα, προκειμένου να πουλανε την όποια εμμετική αρχιδιά που συνήθως αποτελεί και το προσωπικό πρόβλημα του "δημιουργου" της σαν τέχνη! Τα άντερα του "καλλιτέχνη" στα μπουγαδοσκινα σε κοινή θέα!

    Το κρίμα ειναι ότι ακόμη δεν είμαστε ουτε ετοιμοι, ούτε σε θέση να παρέμβουμε στις παπαριές αυτές. Δυστυχώς ειμαστε μόνον θεατές που βγαζουν το αχτι τους σε ένα blog. Παρόλαυτα και καλό και γονιμος ειναι ο προβληματισμός μας και μας βοηθαει να τακτοποιούμε τις σκέψεις μας. Ισως κάποτε καταλήξουμε σε συγκροτημένη πλατφόρμα!! (Επι τη ευκαιρία ποιος κάνει back up τα κείμενα?)

    ΧΓ

    ΥΓ1. Babet ποιό ακριβώς ειναι το πρόβλημα με τα χίλλια? :-Ρ

    ΥΓ2. Δεν προκειται περί τενοντος. Χονδρος του μηνισκου ειναι και δεν το μοστραρω ως εργο τεχνης, ει μη μόνον αποτελεί "ενθύμιον" της παλαι ποτέ ευδόκιμης αθλητικής μου καριέρας. Αν θέλεις καλύτερα, ενθύμιον του τιμήματος της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. E καταρχήν χαιρόμαστε που χαίρεσαι για την αντιπαράθεση των απόψεων.
    Κατά δεύτερον δεν παίζει το "η τεχνη να σερνεται στα τενάγη του κυνηγιού της πρωτοτυπίας για την πρωτοτυπία". Πόσα URL χρειαζόμαστε για να τελειώσουμε με το θέμα της πρωτοτυπίας;
    Είναι ωραιότατο δείγμα επιτυχούς marketing αντίστοιχο της Αννα Γούλα, αντίστοιχο του Bodies. Συνδέεται με τον τύπο που φτιάχνει τα ψωμιά σφάγια και πηγαίνουν οι μαμάδες τα παιδάκια τους να διαλέξουν.
    Η Μαρίνα έχει δίκιο. Οι πωλητές παίρνουν μια τελετουργική συνήθεια τη γδύνουν από οποιαδήποτε "μεταφορά" και την προσφέρουν σε συσκευασία προ-χω (προχωρημένο θέλω να πω μαέστρο) για κατανάλωση.
    Οπως έχουν κάνει με τα πάντα. Με τις ίδιες τις λέξεις.
    Είμαστε περικυκλωμένοι εν ολίγοις.

    Αντίσταση κάνεις κάθε φορά που δεν πηγαίνεις σε τέτοιες εκθέσεις.
    Αντίσταση κάνεις όταν λες σε αυτόν που πήγε ότι είναι μαλάκας.

    ΥΓ. Τι εννοείς πλατφόρμα. Να οργανωθούμε που έλεγαν και οι Κνίτες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ομολογώ ότι και εγώ χαίρομαι όπως χαίρεται και η Σοφία (υποθέτω) που ο Χρήστος χαίρεται για την αντιπαράθεση των απόψεων.

    γι αυτό δεν το στήσαμε το ρημάδι;

    ή μήπως για να κλάψουμε τον πόνο μας εμείς οι φτωχοί ατιμασμένοι καλλιτέχνες που η σκληρή μοίρα μας έριξε στην άκρη του εικαστικού καλντεριμιού και τώρα περιμένουμε την σωτηρία ρωτώντας αλλήλους "μανούλα, πότε θα 'ρθει ο πατερούλης;" για να ξαναβρούμε το φως μας;
    και βέβαια, δεν χάνουμε τον χρόνο μας, αλλά περιμένοντας, γράφουμε και στο μπλογκ για να "βγάλουμε το άχτι μας" ως "θεατές" που είμαστε των όσων συμβαίνουν στην αυλή του μεγάρου του κακού πλουσίου(της τέχνης εννοούσα)..

    αν δε, σχηματικά αντικαταστήσουμε τον πατερούλη που με τις ενέργειές του θα "δει" το φως της η μικρή Αννούλα και θα ξαναπερπατήσει ο Βασιλάκης Καΐλας με τον Δάσκαλο, τότε μάγκες κάνετε τους υπολογισμούς σας, βάλτε τα κάτω και τα αθροίσματα των πράξεων τα συζητούμε από κοντά..

    κλακ φιλμς- για την αντιγραφή
    Μαρίνα Θήτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απλοί θεατές...χαχα...ωραίο.
    Και γιατί προετοιμαζόμαστε τόσα χρόνια απο τον δάσκαλο...για να είμαστε θεατές που βγάζουν το άχτι τους; Προσωπικά δεν βγάζω κανένα άχτι και κανείς μας δεν νομίζω ότι πράττει το ίδιο. Με τι 'ορχεις" να νιώσουμε και αδικημένοι από πάνω??? Και το ρημάδι το στήσαμε για να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας και για να δούμε που συγκλίνουμε και για να ενεργοποιηθούμε προς πάσα κατεύθυνση.
    Το μανιφέστο δεν είναι συνταγή...πρώτα συνθέτεις έναν "κώδικα" και μετά τον περιγράφεις στο χαρτί!
    Οπου υπάρχει κώδικας υποκρίπτεται νόμος..αν θυμάμαι καλά!
    Και η αναφορά στον ουρητήρα, ατυχής...άλλοι καιροί άλλες ιστορικοκοινωνικοπολιτικές συνθήκες!
    Και επιτέλους...προς τι τόση χαρά για την χαρά ρε Χρήστο; Δεν το περίμενες; Ξαφνιάστηκες ευχάριστα; Γιατί τόση ανάγκη σε κάθε σχόλιο να περιγράφεις την χαρά σου και να προχωράς σε σύνοψη εν ήδη στοργικού χαδιού στην πλάτη!!!
    Αν δεν σε ήξερα καλά, θα το θεωρούσα πολύ υποτιμητικό και προσβλητικό το όλον...επειδή σε ξέρω όμως δεν θυμώνω, απλώς γίνομαι καυστική μαζί σου!
    "Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελά πατέρα;"
    Υ.Γ
    Ξέρω πολύ καλά τι ρόλο παίζει ο χόνδρος βρε Χρήστο...απ' τα μαλλιά το τράβηξα ως παράδειγμα για να κλείσω με φινάλε την λιποαναρόφηση...ποιητική αδεία ας πούμε...αν και ακόμη ως αναμνηστικό, είναι ολίγον ανατριχιαστικό!
    ΥΓ2.Επειτα με το χιλλια...το έχω από μικρή το πρόβλημα. επειδή μου φαίνεται τεράστιο ως νούμερο (ταπεινής καταγωγής ούσα ) κοτσάρω όσα λάμδα μπορώ για να έχει όγκο!!!
    Υγ3
    Ειμαι πλεον τόσο ανορθόγραφη που ανατριχιάζω..το ίδιο και εσείς φαντάζομαι αντατριχιάζετε, ζητώ συγνώμη, προσπαθώ να κάνω αυτοδιάγνωση για να προχωρήσω σε αυτοίαση. Μέχρι τότε κάνω επίκληση στην υπομονή σας και την κατανόηση ....
    Με αγάπη
    Η Μπαμπέτ σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή