Δευτέρα, 20 Απριλίου 2009

Πρωινός Διάπλους

19 σχόλια:

  1. μεγιστη επιτυχια η επιλογη του ΄΄πρωινος΄΄ στον τιτλο, τονιζει και εξηγει την παντελη ελειψη ανθρωπινης φιγουρας, ολοι κοιμουνται ακομα ...
    εντουτοις η διαρκης και μονιμη και γενικη ερωτηση παραμενει, χρειαζεται τιτλο ενας τελειος πινακας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. O μόνος λόγος που βάζω τίτλους ειναι για λόγους ταξινόμησης και αναφοράς. Σε εκθέσεις δεν διαβάζω τίτλους ει μη μόνον για αναφορά. Στην προκειμένη περίπτωση μου έμοιαζε πρωί, ήταν και διάπλους οπότε....
    (να πώ την αλήθεια δεν σκέφτηκα να αιτιολογησω την απουσία των ανθρωπων και οτιδήποτε αλλο εν ταυτώ, μα και δεν θα αιτιολογούσα ποτέ τίποτα και ιδίως μέσω του τίτλου). Αν το εργο επιδέχεται ή απαιτεί αιτιολόγηση έχει παταγωδώς αποτύχει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γειά σας! Γειά σας!

    Ελλειψη ανθρώπινης φιγούρας; Η ένας πίνακας που δεν κυκλοφορεί ψυχή;

    Για την ερημιά του πίνακα δε μιλάμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για την σκοπιμοτητα ή οχι των τιτλων μιλαμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ξαναδιάβασέ το. Δε λέει αυτό.
    Εσύ λες αυτό.
    Η επιλέγεις να δεις αυτό.

    Με εγκαλούν στην τάξη τα 3 θαυμαστικά?

    Ταρατατααααααααα δεν πιάνει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. επαναλαμβανω το διαγραφεν.

    η αναγραφη ενος τιτλου και μονον αυτου στο μουσαμα και το καδραρισμα αποτελει πινακα?
    κατα την ταπεινη γνωμη μου, και γιατί οχι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν αναστρεψουμε την ερωτηση, προκειμένου να μην δαγκωσουμε το περιτεχνο δόλωμα αγαπητέ Γούφα, μπορείτε να πειτε γιατι να συμβαίνει το ανάποδο. Τι ειναι αυτό που καθιστα τον τιτλο επι καδρου εργο τέχνης?

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν κατάλαβα γιατι τσίμπησες και απολογήσαι επειδή έβαλες τιτλο. Εμένα μου άρεσε πολύ το έργο και τον τιτλο τον βρήκα ποιητικό.Νομίζω οτι ταιριάζει. Βεβαίως και υπάρχει μερίδα ανθρώπων οι οποίοι δεν θέλουν ισως τίτλους στα εργα. Αποδεκτό και κατανοητό.
    Καλό ειναι να μας εξηγήσουν και οι εξηγήσεις να ειναι τοσο πειστικές που ίσως και εμεις καποτε να σταματήσουμε.Μέχρι τοτε αναμένουμε..

    Ελενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ειμαστε βεβαιοι οτι ολοι εχουμε κατανοήσει το ερωτημα που έθεσε ο Γουφας? Αυτό και μονο προσπαθώ να απαντησω και πιάνω το νήμα απο το σχόλιο Γουφα :
    " η αναγραφη ενος τιτλου και μονον αυτου στο μουσαμα και το καδραρισμα αποτελει πινακα?
    κατα την ταπεινη γνωμη μου, και γιατί οχι..."

    και ανταπαντώ αναστρεφοντας το ερώτημα στον Γουφα: "και γιατι η αναγραφη ενος τιτλου και μονον αυτου στο μουσαμα και το καδραρισμα να αποτελει πινακα?"

    Εξ αφορμής του πινακα και του τιτλου του ο Γουφας πιανει ενα ερωτημα που ειχε θέσει και στο μαθημα την τελευταια φορά. Απλως μεσα στο σάλαγο το ερωτημα του δεν καταγραφηκε από κανεναν και πολλω μαλλον δεν απαντηθηκε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημερα
    Βεβαίως ο Γκουφας θετει το ερωτημα για το αν χρειάζεται τιτλο ένας πίνακας αλλα για να φτάσει εκεί έκανε λόγο για ερημιά στον τέλειο πίνακα μια και όλοι κοινούνται ακόμα.
    Εγω κάνω μια άλλη σκέψη. Η αναγραφή ενός τιτλου στο μουσαμά καταδυκνείει οτι είναι τιτλος ή αυτομάτως καθιστα τη φράση- λέξη (που χρησιμοποιείται )αυτόνομη αρα παύει να είναι τίτλος αλλά εμπίπτει στην κατηγορία της εννοιολογικής τέχνης (λέμε τώρα κα καλα...)
    Ελενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Αλλος άλλα λέγει, και η γριά χορεύει"
    Καλημέρα σας αντεπορτάρις και καλό καλοκαίρι!
    Ελενα: Το ερώτημα του Γούφα, νομίζω ήταν γενικής φύσης, δεν χαρακτήρισε τέλειο τον πίνακα του χρήστου, αναρωτιέται αν ένας τέλειος πίνακας έχει ανάγκη από τίτλο (αυτό κατάλαβα εγώ αν και δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει τέλειος πίνακας).
    Επίσης αναρωτιέται αν ένας καδραρισμένος τίτλος αποτελεί πίνακα.
    Η δική μου απάντηση είναι..ΝΑΙ, σαφέστατα αποτελεί πίνακα... Πίνακα ανακοινώσεων.
    Επομένως αν έχουμε όρεξη διευρευνούμε το υπό ποιές προϋποθέσεις ένας καδραρισμένος τίτλος αποτελεί έργο τέχνης.
    Ένα έργο τέχνης δεν έχει ανάγκη να έχει τίτλο προκειμένου να υφίσταται ως τέτοιο - και αφού ο Γούφας μιλάει για την αναγκαιότητα - προσπαθώ να ανατρέξω στην ιστορία για να βρω ποιά η αναγκαιότητα της τιτλοφόρησης...και σκέφτομαι πχ. την Ορέστεια...φαντάζεστε να μιλούσαμε όλοι γι' αυτό το έργο του Αισχύλου ..."αυτό μωρέ που γυρνάει ένας στρατηγός από τον πόλεμο και τον σφάζει η γυναίκα του με τον εραστή της, επειδή αυτός είχε σφάξει το παιδί της για να φυσήξει αέρας ..."
    Α! και Χρήστo από εδώ το πας από εκεί το φέρνεις, σε Une pipe καταλήγεις! Νομίζω στην προκειμένη Pipe, ο τίτλος είναι ενταγμένος στο εικαστικό γεγονός και μάλιστα έρχεται ως ειρωνικό σχόλιο να δημιουργήσει αντίθεση με το εννοιολογικό του περιεγχόμενο...
    Πλαγιομετωπικούς ασπασμούς σε όλους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. η κουβέντα μου θύμισε ενα σαχλό παλιό ανεκδοτο, της εποχής που ητανε η μοδα να ειρωνεύονται την αφηρημενη τεχνη.

    σε μια εκθεση λεει, στεκεται καπιος μπροστα σε ενα λευκο καδρο με τιτλο ''αγελαδες στο γρασιδι'' και ρωτα τον ζωγραφο, μα δεν βλεπω πουθενα το γρασίδι! το έφαγαν οι αγελαδες, του απαντά. Μα καλά, και ουτε αγελάδες βλέπω! Μα τι θελατε να κανουν, εφόσον φάγαν το γρασίδι, έφυγαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπαμπέτ, τέλειος πίνακας είναι αυτός που τον κοιτάζει η κυρία χαϊχλίδογλου στο σπίτι της κ. κοσμικοστηλίδου και λέει δυνατά "αχ αγάπη μου είναι ΤΕΛΕΙΟΣ!".

    Τώρα επί του θέματος. Ποιο είναι το θέμα; Ενα θέμα είναι η ερημιά του πίνακα του Χρήστου. Ενα άλλο θέμα είναι ο τίτλος (εργασίας, ταξινόμησης, καπελώματος) του έργου.
    Εμένα πιο πολύ με ενδιέφερε το πρώτο θέμα οπότε εστίασα εκεί.
    Για το δεύτερο το αμπελοφιλοσοφικόν νομίζω ότι τα εντός της παρένθεσης στοιχειοθετούν ένα΄είδος απάντησης εκ μέρους μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο τίτλος είναι η άποψη (θεώρηση) του δημιουργού για το έργο του. Το βαφτίζει, το τακτοποιεί στην εργοθήκη του και το ανασύρει με το όνομά του. Παρ΄ότι το όνομα αυτό δεν αποτελεί αισθητικό μέρος του έργου το προσδιορίζει και καθοδηγεί ως ένα σημείο το θεατή. Ακόμα και ο τίτλος "Χωρίς τίτλο" μας πληροφορεί για το έργο αλλά και για την προσωπικότητα του δημιουργού.
    Τώρα για το αν ένας τίτλος μπορεί αυτός καθ΄αυτός να μπει σε πλαίσιο και να αποτελέσει αυτόνομο έργο εξαρτάται από τον τρόπο που θα συντεθούν τα εικαστικά του στοιχεία που μπορεί αρχικά να είναι γράμματα μεν αλλά σίγουρα θα διαθέτουν χρώμα, πάχος, ποσότητα υλικού κ.λ.π. Αν λοιπόν συντεθούν έτσι ώστε το αισθητικό σύνολο να τελεί εν ισορροπία και να διαθέτει κάποιον βαθμό συγκρότησης ήθους ώστε να αποδίδει και άλλα όσα τα γράμματα δεν μπορούν να πουν, τότε το βλέπουμε (το έργο, εφόσων είναι υπαρκτό) και το ξανασυζητάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. βαρεθηκα να διαβασω οποιοδηποτε σχολιο!!γιατι παλι ασχολειστε ολοι με τον χρηστο??ουφ!!

    εμενα:με κανει να βρεθω πανω στο πλοιο.μια ολοζωντανη καλοκαιρινη εικονα για μενα που φτανω με πλοιο στον προορισμο του καλοκαιριου μου!πολυ φρεσκο,πολυ ανανεωτικο,πολυ πραγματικο,με ωραιες μυρουδιες!!

    butterfly

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Να'ταν η ζηλεια ψώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή